Kattints a képre

2022. november 15., kedd

Firenze 1865-ös térképe

 

-

Firenze rajzolt térképe (kattints rá!), ahogyan   Giuseppe Poggi az egységes Olaszországhoz 1864-ben történő csatlakozás utáni rendbetételét elképzelte. Érdekes tanulmányozni. A nagyrészt lerombolt városfalon kívüli területről van szó, jól látható a különbség az óváros és az  azt körülvevő egykori falakon túli városrendezésről. Már 1865-ben hozzálátott  Poggi a munkához, minek következményeként lett olyan a város, amilyennek ma láthatjuk. Bizonyára sok értékes épület is áldozata lett a "nagytakarításnak", de nagy lemaradásban volt a város, hiszen évszázadokon keresztül, míg a Habsburgok tulajdona volt, nem igazán  foglalkoztak vele. Ez tulajdonképpen szerencse, így minimálisan építkeztek a külvárosokban, nem dagadt naggyá a város. a külvárosát szinte észre sem lehet venni. Nekem nagy vágyam volt azon az új belső körúton végigsétálnom, amit meg is tettem, és nagyszerű élményeket szereztem vele magamnak. Apró élmények, tán szóra se méltók, ám nekem azért sokat jelentettek. Nem múzeumban jártam, hanem egy élő városban.

-

Elárulom azért, hogy van Firenzének egy számunkra, turisták számára szinte nem is látható új negyede az Arno bal partján a Cascine parkkal szemben, ahonnan egy gyalogos, szinte láthatatlan hídon  (Passadelle dell Isolotto) elérhető a belvárosi körgyűrű. Tulajdonképpen egy lakótelep, és az is lehet, sőt, nagyon valószínű, hogy több hasonló lakótelep, lakópark is van a város körül

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése